Köp- och leveransvillkor.

Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst.

Leveranstid

Leveranstiden är normalt 1-3 vardagar från det att din beställning görs (kan bli något längre vid helgdagar). Skulle någon produkt vara tillfälligt slut i lagret kan leveranstiden bli längre. I båda förekommande fallen får du meddelande om detta. På loven och semester tider är kundtjänsten obemannad. Vid frågor gällande bemanningen hör av dig till kundtjänst.

Frakt

Fraktfritt vid köp över 500 kronor, annars tillkommer fraktkostnad på f.n 42 kronor.

Betalningssätt

Betalning sker via Klarna Checkout, trygga och enkla köp online. Betalning sker via faktura, kortbetalning eller direktbetalning bank. Alla betalningssätt är helt avgiftsfria. Vid betalningssätt faktura är det Klarna som äger fordran och vid ev. frågor besvaras dessa av Klarna.

Ångerrätt

Som konsument har du rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela kundtjänst detta senast 14 dagar efter du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända, oöppnade och oskadade i sina originalförpackningar. Returnera varorna tillsammans med följesedel. Du får själv stå för både returfrakten och fraktavgiften på 39 kr. På följesedel anger du returorsak ”Ångerrätt”. Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav! När pengarna är returnerade till ditt konto skickas ett mejl till dig som bekräftelse.

Reklamationer

Är paketet skadat ska du omedelbart anmäla detta till ditt utlämningsställe och göra en skadeanmälan. Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste meddela kundtjänst snarast, men dock senast 7 dagar efter du har mottagit dina varor. För att returnera en vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den. Returnera varan tillsammans med följesedel! På följesedel anger du returorsak. När pengarna är returnerade till ditt konto skickas ett mejl till dig som bekräftelse. Obs! Du måste först kontakta kundtjänst för att få reklamationen godkänd och returfrakten betald. Kontakta oss via mail: info@stockholmshud.se eller telefon: 076-109 46 77. Om du inte hämtar ut ditt beställda paket så debiterar vi 350kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Kontakta oss

Vid frågor kring din order, reklamation eller utnyttjande av ångerrätt så kontaktar du oss via mail: info@stockholmshud.se eller telefon: 076-109 46 77. Sthlms Hud & Spasalong, Pipersgatan 7, 112 24 Stockholm. Org.nr 7301176967.

Tvist

Eventuella tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Sthlms Hud & Spasalong förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.